Translate

Sunday, August 7, 2011

Banyaknya belanja !!!

Yesterday my family and I were shopping for my preparation to continue my studies... i'm just buying some clothes,shoes, pants, etc... and I know the price will up to two hundreds something...BUT, the reality is I'm was 'over shopping'... ~uh~ the actual cost that my parents had to pay is about RM700+... oh noo!!! feel guilty right now!!!! ~urm...~  am I bad girl??? uuhhh... what I'm not feeling this way when I'm buying all the stuff... uhh... maybe because my mom said "don't look at the price...just take whatever you want..." Yeah, my mom told me so... but I never thought it'll be more than two hundreds...! perhaps my mom gave me opportunity to buy all the stuff I like because I had no beautiful clothes to dress up, no beautiful shoes to wear, and I'm NOT LOOKing GOOD  without the GOODS... ! it's starting weird, huh?  yeah, I know...we dont need those to look good...but I TRULY have no beautiful clothes(maybe one or two...) ... all the bad sheer... =.=" ... anyway, i had promised with myself to never 'over shopping' again... I could not go to college with the disheveled clothes whereas in the rules it is written that we should be well-dressed ... hurm ...I think maybe this is the first and last time I'm shopping  for my 'colleges-life-survive' ... I wish my parents are banker...MUAHAHA...  ;p  ... but still glad because I'm able to buy all the necessary things that I need to bring later...huhu...besides,those stuff could be use for a long time...so, it's not  really waste at all...rite? =)



Thursday, August 4, 2011

Tiket Bola dah Habis??? Ini Angkara siapa???

Saya tak nak cakap banyak... tapi mungkinkah sebab mereka???

Peminat Setia Harimau Malaya...


hehehe... tenang ye semua... tenang... so,later on FAM kena la cari satu method yg akan selesaikan masalah nie...psal mamat kt atas nie,biaq p la die... bukan senang org lain nk skong kita...kn? asalkan dia tak wt bnda ngok ngek dah ler... heeee... "peace... with love..."

Bulan Ramadhan Bulan Rezeki...

yeah...agaknya nape saya cakap mcm tu? sebab masa nilah ramai manusia2 yg mengambil kesempatan untuk menambah pendapatan mereka dengan menjual juadah untuk berbuka puasa,terutamanya di bazar Ramadhan... di bazar Ramadhan inilah ramai orang (terutamanya yang baru pulang dari kerja) akan berpusu-pusu untuk membeli juadah berbuka puasa... masa nie manusia2 yang nak beli juadah ni semua dah rambang mata...tengok macam2 juadah di jual, kadang2 juadah tu hanya di jual ketika bulan puasa sahaja! XD ... tapi,bulan puasa kan 30 hari,kenapa nak pening2... hari ni beli lain,esok beli lain...last2 nanti dapat rasa semua, kan? hurm...tahun ni tak ada budget nak pergi bazar sebab duit banyak habis buat belanja untuk sambung belajar...(takpe...untuk kebaikan saya juga...(n_n)...) 
 

        Berbalik kepada rezeki tadi, kawan2 saya  (Shamsinar Gomez & Bella Eifa )  pun  berniaga di bulan puasa nie... yelah,sekurang-kurangnya ada juga  duit tambahan untuk sambung belajar nanti... berbeza dengan Shamsinar Gomez yang baru pertama kali berniaga (kalau tak silap sayalah...), Bella Eifa nie memang dah biasa dah berniaga2 nie,terutamanya di bulan Ramadhan...(dia tolong pakcik dia di Taman Delima, Kajang...jual air tebu kalau tak salah...beli la nanti...he..he...) . Shamsinar Gomez pula berniaga kuih-muih...(terlupa saya nama kuih2 yang dijual...kalau nak tahu,pergilah ke bazar Ramadhan Taman Delima,Kajang...okayh???) Tapi,kesian kat dia... duit jualan kuih-muih dia tercicir...(note RM50...kalau jumpa bagilah dia... XD )  urm...kecewa jugalah dia dengan apa yang jadi nie... yelah...1st time la katakan... tapi, mesti ada hikmah kan? mungkin Allah nak bagi dia rezeki lagi BESAR daripada  RM50... sabar ye Shamsinar Gomez... nanti hilang Gomez-nye kalau anda sedih...he...he...

     Apa2 pun, saya harap semua jangan lupa tambahkan amalan di bulan Ramadhan nie,ye? Nielah masanya untuk didik diri kita jadi lebih baik daripada sebelumnya... tapi, janganlah baik masa bulan Ramadhan jer.... tak best lah macam tu... ngee... and last but not least, SELAMAT BERPUASA SEMUA!!!

P/S:  kalau rasa nak tahu siapa Bella Eifa and Shamsinar Gomez ni,tekan je nama meraka2 nie... heeee...

Follow by Email

Popular Posts