Translate

Friday, May 13, 2016

Bangkit!

Assalamu'alaikum

Dua minggu ini dan akan datang merupakan minggu2 yg sukar bagi diri aku. Perlahan-lahan aku cuba bangkit walau tiap kalinya tersungkur.

Tapi, aku tahu aku perlu lepaskan; bukan demi aku tetapi demi dia dan 'dia'. Demi menjaga hati dia dan 'dia', biarlah aku tersakiti. Kerana terpaksa aku relakan... kerana sayang aku lepaskan... sakit? Pasti.

Ramai bertanya, bagaimana mana boleh jadi setabah ini; aku tiada jawapan. Yg aku tahu aku ingin lihat dia bahagia. Aku nk dia bahagia dan aku tak nak 'dia' terluka, sepertimana terlukanya aku.

Kelakar bukan?waktu2 mcm ni pun aku masih fikirkan hati dan perasaan mereka walau hakikat mereka tidak pun peduli hati dan perasaan aku. Sungguh, jika aku mahu, aku mempunyai banyak peluang utk 'bertakhta'. Tetapi itu bukan cara aku. Dan aku tidak sanggup lukakan hati 'dia' walaupun aku tidak pernah mengenalinya.

Andai saja 'dia' sebagai wanita memahami hati aku... andai saja...

Follow by Email

Popular Posts